Да ли је онлине маркетинг постао део ваших маркетиншких активности?

Приредила: Марија Планић
ФОТО: Exa
Како наводи marketingonline, 95% клијената, који послују у оквиру малог бизниса, нема јасан бизнис план, 80% њих нема јасан маркетинг план, преко 50% нема никакав маркатинг план, а скоро свако је на оглашавање гледао као на трошак, а не као на инвестицију. Ево пар разлога зашто би требао да онлине маркетинг постане део ваше промоције.
Нижи трошкови
Трошкови онлине маркетинга су нижи од трошкова традиционалног начина рекламирања на телевизији, радију, новинама, билбордима. Разлог овоме је зато што за билборд плаћате то што ће га видети и они који нису ваша циљна група. Тако да, ако продајете, на пример, скијање на Копаонику, то виде и они које скијање уопште не занима, такође виде старији људи, деца, они који не могу себи да приуште скијање… Ви плаћате све то, а ако вам производ не покрива знатно широку циљну групу, онда доста тога остаје неискоришћено. Слање емаил-а је драстично јефтиније од кампање слања промо материјала поштом. Комуникација са потрошачима је јефтинија преко интернета, него путем цалл центра или слањем поште. Интернет продаја је значајно јефтинија од продаје у радњама, због осетног смањења трошкова (рента, фиксни трошкови, запослени, транспорт).
Наравно немогуће је, нити је добро искључити традиционалне начине рекламирања и продаје, али повећањем удела онлине промоције (онолико колико то ваш производ или услуга дозвољавају), могуће је приметно смањити трошкове и повећати профитабилност пословања.
Праћење резултата онлине маркетинг-а
Можда и највећа предност онлине оглашавања у односу на традиционално. Онлине оглашавање пружа готово тренутно праћење резултата кампање и њеног утицаја на продају или позиционирању бренда. Могуће је врло прецизно пратити РОИ (Ретурн Он Инвестмент, поврат у односу на уложено). Израда врло поузданих и реалних извештаја на месечном или чак недељном нивоу.
Онлине кампање пружају могућност праћења и оффлине продаје у великој мери, тако да онлине маркетинг може бити за вас, чак и ако немате онлине продају, већ целу продају вршите у неком физичком објекту.
Таргетирање
Онлине реклама има могућност прецизног таргетирања идеалне циљне групе. Док рекламу на телевизији одгледа цела породица, реклама на интернету може таргетирати само оне, који су доносиоци одлуке о куповини.
Готово су неограничене могућности таргетирања. Можете таргетирати клијенте по активностима, на пример, оне који се активно баве спортом и слично, могуће је таргетирати по годинама, месту становања, интересима, пређашњим активностима итд. Такође постоје начини да се таргетирају клијенти који су платежно способнији, што може бити корисно, ако продајете скуп производ или услугу.
Глобални маркетинг
Није важно где се физички налазите, можете водити промоцију из једног места. Овим се повећава ниво контроле трошкова и учинка. Ако имате своје радње у региону, не морате стално бити присутни на терену да пратите и контролишете учинке кампање, све то можете обавити са било које тачке на планети, докле год имате приступ интернету.
Повезивање (Енгагемент)
Онлине кампање пружају много веће могућности повезивања са потенцијалним или постојећим купцима. Док је оффлине скоро увек једносмеран (ви ка потрошачу), онлине пружа двосмерну комуникацију, где ви тренутно можете добити повратну информацију од купаца или им одговорити на питања, која сте превидели или нисте сматрали битним. Друштвеним мрежама можете постићи бесплатно дугорочно излагање вашег бренда постојећим и потенционалним купцима.
Више није питање ДА или НЕ за онлине маркетинг, већ је питање КАКО и КОЛИКО. И како време пролази биће све неопходније да део ваших маркетиншких активности буде онлине, јер у супротном ћете тешко опстати на тржишту.
Марија је заљубљеник у позориште, која кроз сваку своју улогу покушава, најпре да разуме поступке људи у појединим ситуацијама, а потом да своје сазнање пренесе на гледаоце.
ИЗВОР: marketingonline