Tweet
Koji faktori mogu uticati na vrstu muzike koju slušamo? Prošlog proleća sam šetala kampusom, dok se iz nekoliko soba čula iznenađujuće glasna muzika. Samo što to nije bila nova muzika, već „klasični rok“ – Led Cepelin, Van Morison, Bitlsi i Roling Stouns. Muzika koju bih, kao student bebi-bum generacije 70-ih, čula iz sopstvene studentske sobe pre više od jedne generacije. Uporedimo: Ova muzika je stara 40-50 godina. Da sam ja, u srednjim 70-im, slušala muziku staru 40 godina, to bi bili rani dani džeza – muzika koja se verovatno nije mogla naći na radiju, i muzika koja je bila toliko zastarela da je mi nikada ne bismo slušali. Pa, šta onda stoji iza „trajne moći“ klasičnog rokenrola 60-ih i 70-ih?

Prevela: Ivana Daković

Pet je mogućih razloga:

1. Posvećeniji roditelji. Današnjoj omladini, u najvećem broju slučajeva, koristi veća posvećenost roditelja (i očuha i maćeha) u odgoju dece. Po svoj prilici, ovako posvećeni roditelji su puštali muziku svoga vremena – klasični rok – svojoj deci. Deca su odrasla slušajući i pevušeći ga i zbog toga smatraju rok prihvatljivim, imajući u vidu njihove još uvek bliske odnose sa roditeljima.

2. Šezdesete i sedamdesete su kulturno utvrđene. Na isti način na koji su dvadesete govorile o nežnosti, šezdesete su smatrane vremenom socijalne i kulturne revolucije i pojava i prihvatanje rokenrol muzike od strane većine Amerikanaca (rok bendovi su debitovali u šou Eda Salivana!) čini ovaj period kulturno važnim i uopšte periodom pozitivnih promena.

3. Muzičari šezdesetih i sedamdesetih su zaista bili talentovani. Oni naglašavaju kvalitet muzike i činjenicu da je većina rokenrol muzičara sama pisala pesme i svirala instrumente. Možda je era klasičnog roka slična periodu klasičnog baroka srednjih 70-ih.

4. Bebi bum generacija kontroliše svet medija. Nedavno smo otišli u bioskop da odgledamo film sa porodicom, i ponovo je dominantna muzika bila klasični rok šezdesetih i sedamdesetih. Moj trinaestogodišnji sin i ja smo napustili pozorište pevušeći pjesmu Allman Brothers iz filma. Nema sumnje da bebi bum generacija kontroliše većinu medija i ima veliki uticaj na vrstu muzike koju čujemo u filmovima, reklamama i na radiju.

5. Selektivnost onoga što ide u etar. Starija muzika je godinama bila “filtrirana”, a samo najpopularnije rok pesme su redovno dobijale prostor u medijima. Novija muzika nema koristi od ovakvog filtriranja, a to što je nova znači da se lakše zaboravlja i da se predstojeći klasici, kao i muzika slabije vrednosti puštaju u isto vreme.

Popularnost klasičnog roka među mlađim generacijama je posledica nekolicine od ovih faktora (uzimajući u obzir da postoji mnogo mladih ljudi koji ne mogu da podnesu rok).

Tekst bismo završili jednim popularnim i neprevaziđenim rok hitom:

IZVOR: Psychology today

Ivana je vječiti sanjar sa maskom podgoričke gimnazijalke.

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti

Tweet
Komentari