Мјузикли су популарни међу позоришном публиком зато што су они тренутак среће, каже театролог Маја Ристић
Приредила: Драгана Миловановић
ФОТО: Tiketklub
Од својих почетака на Менхетну, почетком прошлог века, мјузикл се развио као позоришна форма и проширио опсег тема којима се бави. Публика у Србији ужива у овим представама, а разлог томе открила је доцент на Факултету драмских уметности у Београду, Маја Ристић, у својој књизи "Публика мјузикла".
Музика, атрактивни плесачи и провокативне сцене су само део приче зашто је ова позоришна форма пријемчива за гледаоце.
"Савремено музичко позориште почива на емоцијама, а публика воли мелодрамске приче и у мјузиклу тражи оно што нема у свом животу, у свету који постаје отуђен, где се живи без очекивања, а комуникација је виртуелна.
"Испитаници су рекли да им је доста плаћања рачуна, притиска транзиције и тешких међуљудских односа, и да воле мјузикл зато што је то тренутак среће, ескапизма. Музички театар је упакован у лагану „шећерну вуну” и зато се лакше перципира него драмски текст", објаснила је Маја Ристић за дневни лист Политика.
Према резултатима њене анкете спроведене међу посетиоцима музичких представа Позоришта на Теразијама и Мадленијанума, данашња публика музичког театра обожава гламур и раскош. Она посећује концерте поп музике, слуша Здравка Чолића, Кемала Монтена, Александру Ковач, Đорђа Балашевића, Гарави сокак, Владу Георгиева. Публика чита магазине о животима познатих, воли велику литературу преточену на сцену, жели да види и провокативне сцене, као и приче о посесивним љубавницима ("Фантом из опере"), неоствареним страстима ("Цигани лете у небо") и генерацијској побуни ("Бриљантин").
ИЗВОР: Politika