
Bilo da ste iskreni pobornik ideja „zelene“ politike ili ne, zagovaranje stavova o zaštiti životne sredine i primenjivanje istih može se samo povoljno odraziti na vaš biznis. Šta je u svemu najkorisnije? Pa, ponašajući se tako, smestićete novac pravo u svoj džep.
Na prvom mestu, uštedećete na troškovima. Efikasnija potrošnja energije odraziće se pozitivno na smanjenje vaših računa, i to značajno! Ako podesite vaše osvetljenje i električne uređaje da se gase uvek kada nisu u upotrebi uštedećete oko 30% energije, ali i troškova. Takođe, klima uređaji u većini poslovnih prostorija podešeni su da hlade do temperature niže od one koja je neophodna za produktivan rad i dobro raspoloženje zaposlenih. Postoje brojni uređaji koji mogu regulisati vašu potrošnju i učiniti je ekonomičnijom. Tržište je danas preplavljeno njima a svako ulaganje se višestruko isplati.
Ipak, ušteda na računima nije jedina a ni najveća beneficija koju ćete imati od zastupanja ideja o zaštiti životne sredine. Većina država danas nudi brojne poreske olakšice kako malim tako i velikim kompanijama koje pokazuju tendenciju da posluju na „zeleniji“ način. Nude se povoljni krediti za energetska ulaganja koja obuhvataju ulaganje u solarne izvore energije, fotonaponske ćelije, energiju vetra, geotermalne izvore toplote i druge obnovljive izvore energije. Treba imati na umu da u 2011-oj najveća dobit može biti ostvarena upravo zahvaljujući činjenici da su olakšice za ulaganja ove vrste tolike da se gotovo besplatno može izvršiti zamena starih sistema i uređaja novima, pod uslovom da su oni ekološkog tipa.
Međutim, možda je najinteresantnije i najprimamljivije od svega to da ćete zalažući se za očuvanje životne životne sredine mnogo dobiti i na polju marketinga. Običan potrošač danas će pre dati svoj novac nekome ako zna da će bar jedan njegov deo otići u neku humanu svrhu i time imati osećaj da kupovinom ili poslovanjem čini nešto i za budućnost planete. Arhitekte, izvođači radova i građevinske kompanije koje se vode „ zelenom“ praksom u dizajniranju, projektovanju i izgradnji objekata u SAD-u dobijaju sertifikat od U.S. Green Building Council-a – klasifikacija ovog tipa čini ih znatno primamljivijima potencijalnoj ciljnoj grupi.
U godinama svetske ekonomske krize mala preduzeća suočavaju se sa velikim finansijskim problemima i usmeravanje ka „zelenoj“ poslovnoj politici može im omogućiti bitne prednosti, pa čak i spas. Koristeći manje električne energije, omogućivši sebi poreske olakšice i stekavši veliku prednost u marketingu zelena preduzeća ispod podvučene crte imaju pozitivniji skor od ostalih.
Izvor: www.top-adria.com
