FOTO: Ymarketingmatters
Prevela: Marija Jovanović
Vrlo često ovakve odluke iskrsnu u sred godine, kada je budžet već odavno zaljučen – što znači da vaše postojeće osoblje i sredstva, takođe, moraju podržati nove inicijative. Pre nego što počnete, uzmite u obzir ove faktore, koji bi mogli da vam pomognu da postavite prioritete u raspodeli svojih napora i ispravno odlučite da li je društveni kanal koji razmatrate pravi za vaš brend .
Uspostavite fokus sa ciljevima programa
Prvo pitanje koje bi trebalo da postavite sebi pre donošenja bilo kakvih marketinških odluka (i pored društvenih) je: „Šta ja na kraju pokušavam da postignem?“ Iako zvuči kao kliše, ovo je jedno od aspekata programa koje se najčešće previdi.
Društveni prostor je pun sjajnih novih igračaka, koje su odlične da se pokažu na koktelima. Međutim, kada ti razgovori počnu da utiču na vašu poslovnu strategiju, biće loših vesti po vaš brend. Ako ste učesnik na tržištu, sigurno ste čuli nekoga koji bi rekao: „Moja ćerka mi je pokazala ovu novu zanimljivu aplikaciju i mislim da bi moglo biti interesantno za naš brend da je uzmemo u obzir“.
Postavljanjem prvo programskih ciljeva, uštedećete veliku količinu vremena izbegavajući beznadežno lutanje. Pomoći će vam da usredsredite svoje vreme na kanale koji se slažu sa vašom krajnjom igrom i naposletku donose najbolje rezultate.
Obezbedite kanal saglasnosti publike
Odlično, sada ste pronašli kanal koji odgovara ciljevima vašeg programa. Jedini problem je taj da primarnu demografsku strukturu vašeg kanala čine devojčice između devet i 14 godina, a vi vodite korporativnu računovodstvenu kompaniju. Samo zato što vaš kanal pravi naslove, ne znači da se i vaša ciljna grupa nalazi tu. Ovo je jedan od glavnih razloga razočaranja brendova - upravo zbog manjka učešća krajnjih korisnika po ulasku u popularan kanal.
Ono što je opasno sa ovakvim scenarijom je što često pravi varljive rezultate. Možda imate savršenu strategiju sadržaja ili pravi glas brenda, ali ako upadaju u pogrešne oči i uši moglo bi izazvati da pogrešno preispitate drugačiji pristup (tj. da menjate sadržaj i prilagođavate ga datoj publici, koja nije vaša target grupa). Istina je da, čak i savršena iskustva brendova će se boriti protiv neodgovarajućih publika, tako da temeljno analiziranje demografije kanala pre nego privrženosti, spasiće vas od brojnih glavobolja kasnije.
Budite svesni posledica zrelosti kanala
Kao što je sa mnogim stvarima u životu, praksom i vežbom se postiže savršenstvo. Isto može biti rečeno i za nove društvene platforme. Dok potreba da se bude prvi brend na kanalu može prevagnuti nad zdravim razumom, novim kanalima je obično potrebno nekoliko meseci (u nekim slučajevima i godina) da se osnaže i osiguraju svoje mesto na tržištu. Do tada, očekujte česte promene u pravcu poslovanja i razvoju okolnosti koje će vrlo verovatno poništiti neke od vaših prethodnih napora.
Sećate li se kada je Google+ lansiran i kada ste se osećali kao primorani da budete deo nečeg sledećeg velikog? Kako vam se sada to čini?
Kanali dozvoljavaju brendovima da ispričaju svoje priče na različite načine, ali naposletku, bolje je sačekati da kanal dođe do svoje tačke zrelosti, nego da trošite svoje ograničene resurse na nešto što neće biti od značaja za dva meseca. Osim ako niste jak i veliki brend sa neograničenim budžetom kojim možete priuštiti da bacite novac na platforme u nastajanju, pametnije je provesti prve mesece samo posmatrajući, pre učestvovanja.
FOTO: webdam
Vidite kako korisnici uživaju u kanalu. Obratite pažnju na tim rukovodstva kanala kako biste stekli uvid u to gde žele biti u budućnosti. Ovo vam interno može kupiti dovoljno vremena da biste stekli bolji osećaj za prednosti i pomoći vam da donosite mnogo pametnije odluke.
Priznajte prepreke povraćaja investicija
Da biste ovo znali, prvo morate razumeti ciljeve svog programa, ali pored toga, razumevanje tačno određenih ključnih indikatora poslovanja (KPI) kojih biste se držali, pomoći će vam da izmerite i svoj povraćaj investicija. Glavna razlika između ciljeva i povraćaja investicija je novac. Jedan od vaših ciljeva može biti da povećate učešće u kanalu za 20%, ali to se postiže time da više ljudi retvituje vašu objavu/sadržaj. Iako je to dobrodošao rezultat, ne garantuje vam prihod ili povraćaj novca u vaš program.
Bez obzira na to što vam šef govori o učešću kao prioritetu, jednom ćete se naći sa ljudima kojima je budžet veoma važan i koji žele čvrste i sigurne rezultate. Ne želite da budete osoba koja ima da pokaže samo fejsbuk lajkove za dva miliona dolara budžeta koji vam je dat. Uspešni tržišni učesnici traže način da povežu svoj trud sa prometom. Čak iako to nije direktno 1:1, razmotrite modele pripisivanja ili druge povezane akcije, koje vezuju čvrsto novac. Ovako rečeno, mnogi novi kanali su više koncentrisani na očuvanje iskustva korisnika, nasuprot generisanju prihoda brenda. Ako se pronađete u tome da uskačete u previše novih društvenih prostora, mogli biste doživeti jedno neprijatno buđenje kada dođe „sudnji dan“ budžetu.
Zapamtite da je u redu ako niste u datom kanalu. Većinom vremena, imati čvrste argumente za ili protiv održavanja prisustva je ono što će vas zaštititi kasnije od kritika, neefikasnosti i rasipanja budžeta.
IZVOR: Huffington post
Marija je zaljubljenik u brojeve, umetnost, putovanja i kulturu, a plesom obnavlja svoju energiju.
***
Pročitajte i:
Šta vas čini savršenom metom za hakere?
Zašto je rizično ignorisati stečene klijente?
Jednostavni postupci za građenje poverenja
***
Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na [email protected] sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.
Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE