
Pre nekoliko meseci se činilo nemoguće da profesionalci kao što su Dragan Varagić, Miloje Sekulić, Petar Vojinović održe predavanje u našem malom gradu. Vladimir Kovač, kao i ostali članovi iz Crative media art-a su učinili ovo mogućim organizovanjem konferencije o poslovnoj primeni interneta Webiz. Webiz je održan od 15-og do 17-og marta u hotelu Vojvodina.
Webiz je sa jedne strane okupio profesionalce, ljude koji godinama posluju i žive od Interneta, mlade web preduzetnike sa pozitivnim primerima, i na drugoj strani studente, mlade ljude sa preduzetničkim duhom, vlasnike malih i srednjih preduzeća. Predavači su prisutnima objasnili šta su startup-ovi, kako započeti sopstveni biznis i kako učiniti taj isti biznis uspešnim, kao i kako se korišćenjem Interneta može doći do posla i šta kompanije traže od svojih zaposlenih.
Preduzetnik Nikola Sologub je naveo razliku između projekta i startup-a: „projekat ima svoj početak i kraj, dok su startup-ovi orijentisan na budućnost“. Nikola je naglasio da kompaniju pokreću inovacije, a ne novac. Naravno finansije su jako bitne stoga je naveo fondove kod kojih se može konkurisati za sredstva kao i udruženja freelancer-a. Predstavnik Netokracije Marko Mudrinić je objasnio da je najčešća greška koji mladi preduzetnici prave što slede srce, a ne razum. Veoma je važno raditi na pitchu (prezentaciji projekta) jer od toga zavisi da li će se odobriti sredstva za neki projekat, bitni su lokalni angažmani, razgovori sa blogerima kao i komuniciranje preko društvenih mreža.
Postoje mnoge prepreke u Srbiji za pokretanje Startup-a ali te prepreke ne smeju da ometaju, one treba da budućim mladim preduzetnicima predstavljaju izazove. Uprkos svim preprekama i kod nas se može uspeti ukoliko se vredno radi, dokaz za to jeste kompanija Nordeus. Njihova igrica Top Eleven zauzima 10 mesto u svetu na polju igrica.
Bloger i online strateg Dragan Varagić je uporedio posao sa brakom: „U braku ste sa poslom koji ne volite, znači da ste u lošem braku“. Naveo je da živimo u vreme društvenih medija, stoga je veoma važno pravilno koristiti iste, posebno Linkedin. Blogovi takođe predstavljaju bitan alat lične promocije na Internetu pa je neophodno da sadržaj bloga bude kvalitetan. Blog vam omogućava da se izdvojite iz gomile, a za to je potrebno mnogo truda i rada, kaže vazduhoplovni novinar i bloger Petar Vojinović. Svi učesnici konferencije su zaključili da je neformalno obrazovanje, bitno koliko i formalno i da je veoma bitno raditi na sebi tokom studija i stvarati kontakte.
Još mnogo sjajnih priča i tema je bilo na ovoj konferenciji kao što su „Tips&Trics on Facebook“, Aleksandra Radukina, „Krizna komunikacija na internetu“ o kojoj je govorila Tanja Tatomirović i mnoge druge. Nažalost sve se ne mogu opisati u ovom tekstu stoga preporučujem da pogledate snimke predavanja koji se nalaze na Facebook stranici konferencije.
Svi su sa konferencije otišli zadovoljni sa novom energijom, motivacijom i naravno znanjem. Koliki je značaj ove konferencije za mlade najbolje govori tvit jednog od učesnika „ovde sam naučio više nego što na fakultetu naučim za ceo jedan semestar“. Stoga mogu da tvrdim da će sledeće godine Webiz biti još uspešniji i posećeniji.
***
POSTANI DOPISNIK! Ukoliko i ti želiš da postaneš dopisnik i pišeš o mladima iz svog kraja, prijavi se popunjavanjem kratkog formulara ovde. Nije neophodno prethodno iskustvo, već isključivo entuzijzam i želja da se dobar glas o tvom kraju daleko čuje! Otvoreno za sve mlade od 15 - 35 godina.