Kako zaista pokrenuti biznis?
Postoji više načina na koji možete pokrenuti neki biznis. Zapravo, najlakša stvar je pokrenuti biznis, ali je malo onih koji od toga uspevaju da izgrade uspešan biznis. U ovom članku, naćićete neke savete koji Vam mogu pomoći u pokretanju biznisa.
Da biste uspešno pokrenuli biznis potrebno je prvo da imate dobru ideju. Bez ideje, predstave o tome šta biste ste želeli da prodate (proizvod ili uslugu) ne vredi razmišljati o privatnom biznisu. Kada imate ideju, potrebno je realno sagledati sopstvene resurse. Šta su stvari koje mi mogu pomoći u pokretanju biznisa, a šta je to što mi nedostaje.
Ako je veliki broj stvari koji nam nedostaje (budite sigurni da na to dodate još jedno 30% stvari ili troškova kojih se niste mogli setiti u početnoj fazi planiranja), toplo Vam predlažemo da razmislite o udruživanju sa nekim fizičkim ili pravnim licem u cilju realizacije vaše ideje, odnosno ostvarivanja profita. Iako kažu da su partnerstva prilikom pokretanja biznisa vrlo rizična, mi ih ipak toplo preporučujemo ali takođe savetujemo da na početku jasno definišete prava i obaveze svakog partnera i ugovorom potvrdite. Što na početku jasnije definišete odnose, to će biti manje razloga za sukobe tokom realizacije celog posla.
Zašto savetujemo biznis partnerstvo? Pokrenuti biznis u 21. veku ne znači da smo sami sebi šef , da možemo da radimo kad hoćemo i koliko hoćemo. Privatan biznis je najčešće skroz suprotno od toga. Nemate šefa koji će Vam meriti vreme da li ste stigli u 8 na posao ali najčešće će Vam dan od 24h biti kratak za sve obaveze koje morate završiti. Zbog toga podela odgovornosti nije tako loša stvar. Svaki partner se specijalizuje za određeni deo posla, obavlja taj posao najbolje što može, početni troškovi se dele na onoliko delova koliko ima partnera, a i složićete se, spisak početnih kontakata će biti znatno duži nego da koristite samo sopstvene kontakte.
Bez obzira da li ste se odlučili da u biznis uđete kao parteneri ili samostalno predlažemo nekoliko koraka koji mogu uticati da pokrenete zaista uspešan biznis:
Imate ideju, i mislite da je jako dobra. Detaljno ste razradili poslovni plan . Ali pre nego što se upustite u realizaciju napravite kratku pauzu i uradite istraživanje vaše ideje. To istraživanje može biti i običan razgovor sa potencijalnim korisnicima. Pitajte ih kako im se dopada Vaša ideja, koje su prednosti a koji je nedostatak Vašeg proizvoda, usluge u odnosu na konkurenciju? I na kraju ih pitajte direktno, da li bi oni kupili Vaš proizvod? Ako je odgovor ne, saznajte koji su razlozi i probajte da otklonite te nedostatke.
Kada imate gotovu ideju, testirali ste je u odnosu na konkurenciju i potrošače, vreme je da se posvetite realizaciji Vašeg poslovnog plana. Budite uporni, nemojte više trošiti vremena na osluškivanje konkurencije nego to vreme potrošite u pronalaženju što više klijenata. Mislite o velikim ciljevima, ali budite zadovoljni ako u početnoj fazi Vaši prihodi budu veći o rashoda. Dalje je sve stvar upornosti, snalažljivosti i naravno sreće.
Pogledajte tekst: Koju firmu osnovati