Autor: Dragana Marković
Druženje, četovanje, tvitovanje, lajkovanje, komentarisanje, jednom rečju – zabava. To je uglavnom sve za šta koristimo društvene mreže. Međutim, društvene mreže mogu igrati značajnu ulogu pri zapošljavanju. Ovaj trend polako stiže i kod nas, a Centar za razvoj karijere Univerziteta u Beogradu i kompanija Infostud, prošle nedelje organizovali su i okrugli sto, kako bi mladima na to skrenuli pažnju.
U Srbiji postoji preko 3 miliona registrovanih profila na Fejsbuku, i oko 200 hiljada na Tviteru, pa je vrlo moguće da su tu naš budući poslodavac, kolege ili ljudi koji nam mogu pomoći da pronađemo posao. Zato je bitno umrežavati se sa ljudima iz struke, ljudima sličnih zanimanja, inicirati kontakt i komunicirati sa njima, ali isto tako voditi računa o tome šta naše ponašanje na društvenim mrežama govori o nama.
Istraživanje Infostuda sprovedeno na 250 firmi, koje su lideri u svojoj oblasti, pokazalo je da 55% njih koristi društvene mreže kako bi prikupilo podatke o kandidatima, i to 41,5% preko Linkdina, oko 33% preko Fejsbuka i 8% preko Tvitera.
Primat ima Linkdin, jer je reč o profesionalnoj mreži gde se mogu naći podaci o obrazovanju, i radnom iskustvu, što je za poslodavce najvažnije, pa se tako npr. u Engleskoj Linkdin već koristi više nego specijalizovani sajtovi za traženje posla. Mladima se savetuje da na Linkdinu imaju i preporuke svojih bivših poslodavaca ili kolega, da podese odvojen pristup profilu za poslovne i lične kontakte, kao i da imaju tačno napisane pozicije na kojima su radili, period u kom su radili sa kratkim opisom zaduženja, ali i da ne daju ružne komentare o bivšim poslodavcima.
Na Fejsbuku se najviše gleda da li je kandidat član grupa koje su važne za tu profesiju, a na Tviteru koliko često tvituje, i koliki je odnos ljudi koje prati i koji ga prate.
Naravno, treba izbegavati sadržaje koji su kompromitujući na bilo koji način, ali najvažnije je da svi podaci budu istiniti jer poslodavci neretko društvene mreže koriste za proveru tvrdnji iz biografije.
I zato, kada se ulogujete sledeći put na svoju omiljenu društvenu mrežu, razmislite koliko vam ona može pomoći u traženju posla i iskoritite sve mogućnosti koje vam pruža!