
Ovoga puta naslov teksta koji počinje čuvenim prefiksom „naj“ neće vam predstaviti rezultate još jednog statističkog istraživanja. Uostalom, ko će među 7 milijardi ljudi odabrati onog zaista najintreresantnijeg? „Najinteresantniji čovek na svetu“ („The Most Interesting Man In the World“) zapravo je naslov i glavni moto marketinške kampanje za pivo Dos Equis lansirane prvi put 2006. godine.
Okosnica odlične marketinške ideje jeste priča o čoveku koji svojim sposobnostima i neobičnim dogodovštinama u velikoj meri podseća na lik Čak Norisa iz viceva. Reklame za pivo oduvek su bile jedne od najkreativnijih, upućene pre svega muškoj publici, naglašavale su mačo stav, hedonizam koji se krije u ispijanju ohlađenog piva, suprotstavljale zadovoljstvo koje pruža pivo svim drugim zadovoljstvima koja život pruža. Dos Equis je došao na ideju koja se mogla pohvaliti originalnošću u odnosu na sve ostale, a koliko je kampanja bila dobra pokazala je prodaja ovog piva koja je zabeležila izvenredan rast.
„Najinteresantniji čovek na svetu“ je otmen stariji gospodin sa bradom a slika koju o njemu stvaraju kratki filmovi u kojima se pojavljuje predstavljaju ga kao čoveka koji vodi ispunjen i raznovrstan život, pun heroizma i avanture. Generalno, postoje dva tipa reklama: u jednima se on pojavljuje u baru i iznosi svoje mišljenje na različite teme, u drugima narator govori o krajnje neobičnim i ponekad apsurdnim poduhvatima glavnog junaka.
Šta se to sve dogodilo najinteresantnijem čoveku na svetu? Pa, jednom se osećao nelagodno – samo da bi saznao kakav je to osećaj, kada vas udari u lice osetite nesavladivu potrebu da mu se zahvalite, a u muzejima mu je dozvoljeno da dodirne umetnost. Takođe, ajkule imaju nedelju dana posvećenih njemu, on zna da govori francuski na ruskom i obe strane jastuka su mu uvek hladne. Divno za ove vrele dane, zar ne?
Sa druge strane, kada iznosi svoje mišljenje na razne teme, naijinteresantniji čovek između ostalog kaže:
- O životu: „Nikada nije prerano da počnete sastavljati svoju čitulju.“
- O muškoj depilaciji: “Nemam pojma šta je to.“
- O teretani: „Trčanje u mestu ne može dati iste rezultate kao i trčanje ispred lava.“
- O uskim pantalonama: „ Drugari, uske pantalone prepustite damama. Ako mogu da izbrojim novčiće u vašem džepu, onda sigurno treba da ih upotrebite za poziv krojaču.“
Uobičajeni kraj ovih reklama je jedna od dve čuvene rečenice:“ Ja ne pijem uvek pivo,ali ako ga pijem, to je uvek Dos Equis.“ i „ Ostajte žedni, prijatelji!“
Izvor: www.top-adria.com