„Moj prvi biznis (MPB)" je projekat koji je 2015. godine realizovalo udruženja iSerbia pod pokroviteljstvom Ministarstva omladine i sporta i Kancelarije za mlade gradske uprave Grada Beograda.
Cilj projekta „Moj prvi biznis" je podizanje poslovnih i inovativnih kapaciteta mladih kroz neformalnu edukaciju i sistem mentorstva, a radi uvećavanja šansi za njihovo usavršavanje i samozapošljavanje. Konkretno, projekat je imao za cilj da pomogne mladima da svoje poslovne ideje realizuju u konkretan proizvod ili uslugu i da ga plasiraju na tržište po isteku projekta.
Program je bio namenjen svima koji su želeli da prošire i steknu znanja iz preduzetništva i koji su hteli da pokrenu svoj biznis.
iAkademija je raspisala konkurs „Moj prvi biznis" u okviru koga je bilo dodeljeno 70 stipendija za besplatan paket onlajn kurseva koji imaju za cilj da pruže potrebna znanja i oruđa u nacrtu, pokretanju i ostvarivanju biznis ideje. Onlajn kursevi osmišljeni su tako da ih polaznici mogli koristiti iz udobnosti svoje fotelje i u vreme kada im to najviše odgovara.
I faza: Program obuka
Odabrani stipendisti su dobili besplatno pohađanje jednog od pet ponuđenih modula: Preduzetništvo, Internet marketing, Socijalno preduzetništvo, Web development ili Razvoj mobilnih aplikacija.
II faza: Program mentorstva
Po završetku kurseva polaznici su osmislili svoju biznis ideju i započeli fazu u kojoj su ih mentorisali uspešni preduzetnici koji su imali za cilj da ih upute i da im pomognu u realizaciji njihovih biznis ideja.
III faza: SAJAM IDEJA
Za kraj, održao se Sajam ideja 10. marta 2016. godine. Najbolji polaznici mentorstva, ukupno njih 20, imali su priliku da svoje ideje ili već gotove prve proizvode prezentuju na svojim štandovima posetiocima sajma, da sklope potencijalna partnerstva sa predstavnicima privrednih subjekata i svoje proizvode ili usluge plasiraju na tržište.
Sajam ideja kao završnica projekta „Moj prvi biznis", imao je dva bitna cilja koja su rezultirala time da se pomoglo budućim mladim preduzetnicima da se povežu sa relevantnim ljudima, kao i da vide u praksi kako izgleda predstavljati i nuditi nešto svoje, proizvod ili uslugu. Ovaj događaj je istovremeno, što uživo, što putem TV prenosa, istakao značaj velikom broju mladih da se što pre motivišu i profesionalno aktiviraju.