Koje su navike dobro organizovanih ljudi?

FOTO: CodeCondo

Organizacija je pola posla. Ova rečenica je tačna, naročito za studente i poslovne ljude. Organizovaniji ljudi su daleko uspešniji i produktivniji u onome što rade.

Ono što je takođe bitno kod organizacije je ušteda vremena. Više ćete imati vremena za druge obaveze, porodični život, prijatelje, izlaske i slično. Dakle, organizacija predstavlja dobar balans između studentskog/poslovnog i privatnog života.

EU%20GIF.gif

Sa tim se ne rađate, sa tim postajete. Samo je potrebno da razvijete određene navike koje izdvajaju organizovane i uspešne ljude od onih manje ili nimalo organizovanih. Za stvaranje i zadržavanje navike je potreban 21 dan, dok se za samo jedan dan ista navika može izgubiti. Sve što je potrebno je da usvojite sledeća načela dobro organizovanih ljudi i da ih se pridržavate, ukoliko želite da zadržite ovu osobinu.

1. Imaju jasno postavljen cilj

Ovo je primarna odlika dobro organizovanih ljudi. Nakon što postave cilj, razrađuju plan za njegovo dostizanje. I naravno, drže se tog plana. Primer jednog plana, koji može poslužiti kao šema za bilo koji drugi, pogledajte ovde.

2. Imaju poverenja u sebe i pozitivni su

Svesni su da je i nemoguće moguće, samo ako se nešto želi. Optimizam je, takođe, jedna od njihovih osobina, jer prevelika želja za nečim može dovesti do kontra efekta, do njihovog sagorevanja. Oni su svesni svog cilja i toga da se ne može jednostavno ostvariti, ali imaju pozitvne poglede u vezi sa ostvarenjem svog sna, pa čak i ako idu minijaturnim koracima.

believe_yourself_2016_02.jpg

FOTO: HealthyPlace

3. Uporni su i savesni

Ne odustaju čim naiđu na prepreku. Odgovornost obično ide rame uz rame sa savesnošću. To je jedna od najbitnih odlika organizovanih ljudi. Predani su i disciplinovani kada je u pitanju neki veliki zadatak.

4. Donose odluke

Znaju koje opcije imaju i kada izaberu neku odluku, drže je se i ne žale zbog propuštenih prilika. Takođe, znaju da izaberu ono što je važno, što bi trebalo da se uradi odmah, a manje važno ostavljaju za kasnije.

5. Nisu perfekcionisti

Iako deluje paradoksalno, organizovani ljudi nisu perfekcionisti, ne mora sve biti u savršenom redu. Bitno je da bude dovoljno dobro i da dođe do ostvarenja cilja, iako je na tom putu bilo promena i prepreka. Čak se za perfekcioniste smatra da nisu organizovani, jer se obaziru na detalje koji ih koče u svom radu.

6. Oni beleže

Ima nešto tačno u onoj izreci „budala pamti, pametan zapisuje“. Dakle, bez vređanja ikog, oni koji imaju mnogo planova, obaveza i događaja, nikad ne bi bili uspešni, ukoliko sve te obaveze ne zabeleže u svojoj agendi, ne u slučaju da zaborave, već da ih stalno podseća. Zato je veoma važno imati plan i pridržavati ga se pri ostvarenju nekog cilja.

organizacija_vremena_2016_02.jpg

FOTO: Najbolja mama na svetu

7. Pripremaju se

Ovo ne znači da sve rade pre završenog roka - tri nedelje ranije, već da imaju svest o vremenu i znaju koliko im neki zadatak oduzima vremena, kao i da ostave prostora za slučaj da nešto iskrsne u međuvremenu. Međutim, ono što je vrlo bitno - ne čekaju završetak obaveza u „5 do 12“.

8. Poznaju svoje vrline i mane

Kao i svi ljudi od krvi i mesa i organizovani ljudi imaju svoje slabosti i prednosti. Jedna od njih je što su svesni toga i znaju kad treba da se obrate nekom za pomoć.

9. Znaju kako da se oslobode stresa

Ova strategija je veoma moćna, jer znamo koliko je stres opšte prisutan u današnje vreme, naročito kod studenata i zaposlenih osoba, koji uvek imaju rat sa rokovima. Zbog toga je od izuzetnog značaja način oslobađanja od stresa, kada bi sve trebalo da bude na off-u (telefon, internet, odgovaranje na mail-ove, itd.), a da slobodno vreme posvete sebi, bilo da je u pitanju sport, joga, meditacija ili spa, čitanje knjige, gledanje filma ili nešto drugo.

U sledećem tekstu ćemo vam predstaviti nekoliko aplikacija za dobro planiranje i organizovanje vremena.


IZVOR: Žena portal / Kreni zdravo / Valentino Kuleto Blog

Sanja je filozof, sanjar i večiti optimista.