Medijski doprinos razvoju inkluzivnog obrazovanja

Foto: Friendship Circle of Michigan

Obuka o inkluzivnom obrazovanju i ulozi medija, kojoj su prisustvovali i članovi Studentske rubrike portala iSerbia, imala je za cilj da ukaže na ulogu i značaj koji mediji imaju za razvoj inkluzivnog obrazovanja u Srbiji, kako tradicionalni, tako i onlajn mediji, te da doprinese poboljšanju trenutne situacije u kojoj teme obrazovne i socijalne inkluzije zauzimaju veoma malo medijskog prostora. Jedna od osnovnih namera organizatora bila je i da kroz edukaciju novinara o različitim aspektima inkluzivnog procesa neposredno utiču i na kvalitet medijskih sadržaja o inkluziji, kako bi se šira javnost na pravi način informisala o važnosti obezbeđivanja kvalitetnog i pravednog obrazovanja za svako dete i društvo u celini.

typewriter-1031317_1280.jpg

Foto: Pixabay

Prvi deo radionice vodila je psihološkinja i ekspertkinja za inkluzivno obrazovanje Jelena Marković, koja je govorila o osnovnim principima i vrednostima inkluzivnog obrazovanja, problemima koji se u praksi najčešće javljaju, relevantnim izvorima podataka kao bazi analitičkog novinarstva i ulozi medija o kreiranju stavova o inkluzivnom obrazovanju. Drugi deo radionice vodila je Tamara Skrozza, novinarka nedeljnika „Vreme“, autorka kurseva Etika u medijima, Etika za novinare i ko-autorka publikacije Kodeks novinara Srbije, koja je govorila o jeziku izveštavanja o „osetljivim grupama“.

news-1591767_1280.jpg

Foto: Pixabay

Osim u Beogradu, planirano je da se do kraja maja obuke za novinare na temu Medijski doprinos razvoju inkluzivnih zajednica održe u još tri grada u Srbiji: Nišu, Novom Sadu i Kragujevcu. Nakon zavšetka obuka, biće otvoren konkurs u okviru kojeg će novinari, koji su prošli obuku, imati priliku da kreiraju relevantne analitičke članke i druge medijske priloge na teme iz oblasti socijalne i obrazovne inkluzije: konceptu inkluzivnog pristupa obrazovanju, kvalitetu i pravednosti obrazovanja u Republici Srbiji, značaju razvoja inkluzivnog društva i dobitima za dete, porodicu i zajednicu, i sl. U okviru konkursa biće podržano do 10 medijskih priloga (članci, TV i radio emisije).