
Sreda, 16. oktobar u 18:00, Mala sala
„Mogućnosti za mobilnost studenata i mladih kroz programe Erazmus+ i CEEPUS“
Fondacija Tempus će vam u okviru ove prezentacije dati informacije o stipendiranim studentskim razmenama na osnovnim, master ili doktorskim studijama. Erazmus+ je program Evropske unije za obrazovanje, mlade i sport, dok je CEEPUS srednjoevropski program za razmenu studenata i nastavnog osoblja i upravo je ova Fondacija Tempus zadužena za promociju i sprovođenje ovih programa u Republici Srbiji.
Na prezentaciji ćete saznati na koji način mladi iz Srbije mogu da učestvuju u omladinskim razmenama ili da volontiraju u drugim zemljama, te koji alati i resursi su vam na raspolaganju pri potrazi za ovim vrstama mobilnosti.

Ponedeljak, 21. oktobar u 18:00 - 20:00, Novi prostor
Radionica - Psihodramsko čitanje
Tema: „Črna mati zemla“, Kristijan Novak
Ova radionica nudi prostor za promišljanje o onom što knjiga u nama pokreće - u svakome posebno i u nama kao grupi. Počinje razmišljanjima inspirisanim čitanjem, a razvija se dramatizovanjem nekih ideja na improvizovanoj pozornici uz korišćenje tehnika psihodrame: zamene uloga, dubla, miroringa i pomoćnog ega.
Voditeljka radionice je Gordana Marić Lalović - psihološkinja, grupna psihoanalitičarka, psihodramska psihoterapeutkinja i supervizorka.
Za ovu radionicu nije vam potrebno predznanje niti poseban talenat. Broj učesnika je ograničen, te je potrebno da se prijavite na mejl: [email protected].

Četvrtak, 24. oktobar u 18:00, Mala sala
Naučni jubileji/ Nauka, pseudonauka i dva pomračenja
Društvo astronoma Srbije organizuje predavanje na kome ćemo se podsetiti na dva totalna pomračenja sunca čije jubileje obeležavamo ove godine: prvo, iz maja 1919. godine koje je odigralo ključnu ulogu u testiranju Ajnštajnove opšte teorije relativnosti i drugo, iz avgusta 1999. godine koje je u našim krajevima bilo propraćeno sveopštom histerijom, panikom i pseudonaučnim incidentima.
Predavač je prof. dr Milan M. Ćirković - naučni savetnik, Astronomska Opservatorija Beograd.
Ovo je odličan povod da se još jednom upitamo o odnosu nauke i pseudonauke u javnom životu, značaju naučnog obrazovanja i popularizacije nauke u opštoj kulturi, te strategijama za unapređenje kritičkog mišljenja.
Izvor: SKC