„Leto je bliže nego što mislite”
Pixabay

Februar je mesec smene između zimske i letnje sezone. Ljubitelji zimskih sportova polako napuštaju ski centre, dok oni koji više vole pesak i sunce planiraju termine za godišnji odmor. 


Onda valjda ne čudi što je baš ovaj mesec odabran za dešavanje na kom se okupljaju ljubitelji putovanja, hedonisti koji su posvećeni uživanju u hrani i piću i svim lepim predelima naše zemlje, i ostatka sveta.


Sve četiri hale Sajma bile su tesne da prime sve posetioce koji su želeli da vide i čuju šta se to novo nudi ove godine. Izlagalo je više od 650 izlagača i suizlagača iz 38 zemalja samo na Sajmu turizma.  Sve četiri manifestacije obišlo je čak 64.619 posetilaca. Najveći novitet su bili Maldivi, koji su se na Sajmu predstavili prvi put ove godine.

Privatna arhiva
Privatna arhiva

Zemlja partner je bila Bugarska, dok će naredne godine tu čast imati Republika Egipat. U primopredaji ove dužnosti učestvovali su NJ.E. Radko Vlajkov, ambasador Bugarske, i NJ.E. guverner Crvenog mora Ahmet Abdalah, u ime Egipta. Primopredaji je prisustvovao i ministar inostranih poslova Ivica Dačić, koji je tom prilikom istakao da Beogradski sajam turizma predstavlja vrata Srbije u svet, kao i vrata sveta za ulazak u Srbiju.


Ponuda je bila više nego raznovrsna. Svaki od predstavnika se na poseban način potrudio da predstavi svoju zemlju ili grad na najbolji mogući način. 


Što se naše zemlje tiče, bilo je tu svega, od trubača i tamburaša do pečenih prasića i besplatnog sladoleda. Živopisna kako to samo može biti, atmosfera se činila više nego zanimljivom. Sasvim je sigurno da nijedan posetilac nije ostao ravnodušan i da su izlagači dali sve od sebe da ostave dobar utisak. 


Tako se na repertoaru našla hrana iz svih krajeva Srbije, a i šire. I slatko, i slano pa ko šta voli. Ovo je sasvim sigurno jedinstvena prilika gde se mogu upoznati različite kulture, i sve blagodeti koje sa sobom nose.

Privatna arhiva
Privatna arhiva

Na štandu Novog Bečeja je bilo najveselije, po oceni nekolicine posetilaca koje smo pitali za utiske. Bečejci su se potrudili da svoj grad predstave u najboljem mogućem svetlu, uz raspevane tamburaše koji su svirali gotovo bez prestanka. 


Na štandu Trebinja takođe gužva. Dugačak red za degustaciju specijaliteta hercegovačkog kraja. Kako Trebinjci kažu, najveća potražnja je za suvim mesom i sirom „iz mešine” po kojem je ovaj kraj posebno poznat.


Kada je meso u pitanju, nisu omanuli ni Trsteničani, koji su svoju manifestaciju „Pečenjijada” promovisali uz pečeno prase iz Stopanje.

Privatna arhiva
Privatna arhiva

Na BeoWine-u slična situacija – vina iz svih krajeva i skoro svaki posetilac sa vinskom čašom u ruci. Posetioci kažu da su zadovoljni ponudom, izlagači da je probijanje na tržištu svake godine sve teže jer je konkurencija sve veća, ali da se trude da usavrše proizvodnju i tako postanu konkurentni.


Poseban akcenat ove godine bio je na omladinskom turizmu. U Hali 1A promovisale su se najpopularnije turističke agencije koje u svom fokusu imaju mlade ljude. Uz podršku nacionalne platforme Srbija stvara, uz koju je nastupila i Coworking asocijacija Srbije, posetioci su imali priliku da se upoznaju sa najuspešnijim pojedincima iz oblasti umetnosti, kulture, tehnoogije, nauke..


U cilju unapređenja i promocije turizma Srbije i regiona održane su i prezentacije: Otkrijte Srbiju za mlade, „Storytelling u Srbiji – zašto priča prodaje, a ne činjenice”, GASTROBALKAN – kako upoznati skrivenu gastro kulturu jednog grada, i mnoge druge. U okviru promocije dela turizma koji je posvećen mladima našli su se i štandovi Exita, Zaječarske Gitarijade, kao i promocije drugih festivala koji se održavaju u Srbiji.


Ovogodišnji sajam obeležio je izuzetno bogat i sadržajan prateći program na kojima su učestvovali poznati gosti iz Srbije i sveta, među kojima su se našli i  Ula Skinarmu – osnivač agencije Expeditionsresor, Jovan Radomir – novinar i putopisac, Vicky Karantzavelou – glavna urednica Travel Daily News Network-a, Barnabi Dejvis iz Velike Britanije, kao i mnogi drugi.

Privatna arhiva
Privatna arhiva

Tokom četiri dana trajanja sajma, Beograd je sasvim sigurno bio turistički centar što je uz brojne sadržaje rezultiralo velikom pažnjom javnosti i predstavnika medija za Sajam turizma. Za ovogodišnji Sajam akreditovano je preko 1000 novinara iz celog sveta, dok je sam Sajam promovisan preko Newslettera i Press informacija na preko 15.000 adresa. Sve ovo rezultiralo je pozitivnim komentarima i velikim brojem reportaža i i intervjua.


Ono što je sasvim sigurno je, da je jedna lepa slika poslata u svet i da se svaki posetilac vratio kući pun utisaka. Bilo da je očaran ukusom, mirisom, ili je samo pronašao dobru ponudu za godišnji odmor. Cene su bile više nego povoljne, a oni najsrećniji mogli su da dobiju besplatno putovanje od organizatora Sajma. Sve u svemu, leto je sasvim sigurno bliže nego što mislite.